متا تگ توضيحات يا متا ديسكريپشن Meta description چيست ؟

در اين وبلاگ به ارائه مطالب مفيد و كاربردي سئو مي پردازيم

  • چرا تئوري گوگل سندباكس در سئو اهميت دارد؟
  • معرفي ابزار  GTMetrix
  • بهترين ابزارهاي كاربردي آناليز سايت
  • معرفي انواع موتورهاي جستجوگر در دنيا
  • چگونه از  Schema Markup بر روي وبسايت خود استفاده كنيم؟

متا تگ توضيحات يا متا ديسكريپشن Meta description چيست ؟

۸ بازديد

توضيحات برگه در تگ Meta description نگاشته مي‌شود و به موتورهاي كاوش اعلام مي نمايد كه محتواي كاغذ ما در باب با چه موضوعي ميباشد. Meta description ها ممكن ميباشد در حاصل كاوش به اكران گذارده شوند.  سئو در مشهد التفات Meta description در بهينه سازي در‌اين مورد ميباشد كه هرچه رابطه اين قسمت با محتواي متن بيشتر باشد، موتورهاي كاوش ادراك بهتري از قضيه شيت خواهند داشت. در‌حالتي كه نصيب توضيحات در شيت اكران نتيجه ها كاوش، اكران داده گردد. توضيحات مطلوب با محتوا قادر است نرخ كليك وب سايت را بالا برنده شود.
متا ديسكريپشن (Meta Description)، راياپارس توضيحات خلاصه‌ ايست كه دربردارنده معرفي محتواي وب سايت ميباشد و زماني كه يوزرها عبارتي را در گوگل كاوش مي‌نمايند، به آنان اكران داده مي‌گردد. تايپ كردن توضيحات متا مداقه متعددي داراست، what is seo چون مي بايست متن آن ديدني، مختصر و بيان كننده باشد تا استفاده كننده را به ورود به سايتتان ترغيب نمايد. معمولا توضيحات متا في مابين ۱۵۵تا ۱۶۰كاراكتر دارا‌هستند. متا توضيحات از مهم ترين پارامترها براي بالا بردن سكو seo وبسايت محسوب مي‌شد‌ه‌است و متخصصان seo مدام پيشنهاد مي‌كردند كه از لغت ها كليدي مرتبط درين توضيحات به كارگيري نمائيد؛ ولي گوگل جديدا اعلام نموده است كه توضيحات متا، تاثيري در جايگاه seo وب سايت ندارد. انگيزه آن به احتمال زياد قانون شكني‌هايي ميباشد كه به عنوان بهينه سازي كلاه سياه شناخته ميشود و موجب بي‌اعتبار شدن حاصل كاوش مي شود.
اصول تايپ كردن Meta description مطلوبارتفاع متن متا ديسكريپشن : هيچ محدوديتي براي تعداد كاراكترهاي متن descriptionاز حيث مقررات HTML نيست، ولي با اعتنا به اينكه گوگل در قسمت توضيحات وب سايت در ورقه اكران نتيجه ها كاوش فقط 76 كاراكتر را نماد مي دهد. عالي ميباشد كه تعداد كاراكتر هاي متن توضيحات كمتر از 76 كاراكتر باشد. تا در شرايطي كه گوگل اين توضيحات را براي اكران گزينش كردن بدرستي و بي نقص اكران داده شوند. متن توضيحات برگه مي بايست بصورتي نوشته خواهد شد كه نقش يك متن تبليغاتي در بازاريابي محتوا را جاري ساختن دهد. يعني اينكه استفاده كننده با تلاوت آن تشويق خواهد شد، كه روي برگه پيوند كليك نمايد. شبكه هاي عمومي از هنگام نشر لينك و پيوند يك ورقه متن توضيحات ورقه را نيز به اكران مي‌گذارند و درصورتي كه برگه متن توضيحات نداشته باشد، او‌لين متني كه در ورقه يادداشت گرديده باشد، را براي توضيح آن كاغذ گزينش مي نمايند، براين اساس متن توضيحات كاغذ را براي جذب كاربر از شبكه هاي مردمي تهيه و تنظيم فرمائيد.
جاي تايپ كردن تگ متا ديسكريپشن در باطن تگ Head اهميتي ندارد و ميتوان آنرا با هر ترتيبي نسبت به بقيه تگها در تحت گروه هد نوشت. در محتواي تگ Meta description مي بايست اين اصول را رعايت كرد.
 از تايپ كردن كلمه ها كليدي با ويرگول درين نصيب اكيدا خودداري كنيد.از اسكن كردن تمام متن ورقه خويش در‌اين قسمت خودداري كنيد.توضيحات را با واژه و كلمه كليدي مهم وبسايت استارت كرده و بصورت خلاصه محتواي وبسايت را تفصيل دهيد. كارايي فرماييد اين محتوا براي مخاطب و موتورهاي كاوش به يك معيار جذابيت داشته باشد.از بكاربردن يك متن واحد براي توضيح يك سري ورقه متفاوت بپرهيزيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.